ASHİB Kümelenmesi URGE Projesi'nde Yeşil Dönüşüm Ön Planda

ASHİB KÜMELENMESİ URGE PROJESİ'NDE YEŞİL DÖNÜŞÜM ÖN PLANDA

Geçen yıl uzak pazarlara açılan ve Singapur, Venezuela ile Fas pazarlarında ihracat hacminde artış rekorları kıran Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (ASHİB), 2022 yılında elde ettiği 530 milyon dolarlık ihracat performansını artırmaya yönelik projelerine bir yenisini ekledi.

Ticaret Bakanlığı'nın Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme Programı (URGE) kapsamında, temelleri 2022 yılında atılan ASHİB Kümelenmesi URGE Projesi'nin ilk eğitimi 10 Mayıs'ta gerçekleştirildi.
Toplam 21 firmanın katıldığı ASHİB Kümelenmesi URGE Projesi'nin ilk eğitiminde Gıda ve Tarım Sektöründe Yeşil Mutabakat ve Sürdürülebilirlik teması ele alındı. Eğitimde Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM) ile gündeme gelen düzenlemeler değerlendirildi. Toplam 1 trilyon avro hibe bütçesi bulunan Avrupa Yeşil Mutabakatı'nda ortaya konulan düzenlemelerin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren firmaların ihracatına ve rekabet gücüne etkileri ve doğacak fırsatlar ele alınarak katılımcı firmaların temsilcilerinin farkındalık kazanması sağlandı.

“AB, 2,1 trilyon dolarlık ithalat hacmine sahip dev bir pazar”
Gıda ve Tarım Sektöründe Yeşil Mutabakat ve Sürdürülebilirlik eğitiminin açılışında konuşan Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) Genel Sekreteri Mehmet Ali Erkan, 27 ülkeden oluşan Avrupa Birliği'nin (AB) 448 milyona ulaşan nüfusu, 34 bin dolarlık kişi başı geliri ile dev bir pazar olduğunu belirtti.
AB pazarının yaklaşık 2,1 trilyon dolarlık ithalat hacmine sahip olduğunu ve birçok sektörde Türk ihracatçılar için büyük fırsatlar sunduğunu kaydeden Mehmet Ali Erkan, 2022 yılında bu bölgede Türkiye'nin 103,1 milyar dolarlık ihracat değerine ulaştığını dile getirdi.

“Toplam ihracatımızın yüzde 40,6'sını AB pazarında gerçekleştiriyoruz”
Türkiye ile AB arasında sanayi ve işlenmiş tarım ürünlerini kapsayan Gümrük Birliği'nin genişletilmesinin gündemde olduğunu ve bu sağlanırsa çok daha yüksek ihracat rakamlarının elde edileceğini vurgulayan Mehmet Ali Erkan şunları söyledi: “AB ülkelerine yoğun ihracat yapan Türk gıda sanayicilerinin Avrupa Yeşil Mutabakatı'nda belirtilen düzenlemelerin devreye girmesiyle çeşitli riskler ile karşı karşıya kalınacağı öngörüsü bulunuyor. Dolayısıyla bu çağrıda yer alan Tarladan Sofraya Stratejisi, bölgemizdeki gıda ihracatçısı üyelerimizi de çok yakından ilgilendiriyor. Gelecek 30 yılda Avrupa Birliği'nin tarım ve gıda ekosisteminin temelini oluşturan Avrupa Yeşil Mutabakatı'nda şekillenen karbonsuz ekonomi modeline uyum sağlama zorunluluğumuz bulunuyor. Zira, 2022 yılında ülkemizin gerçekleştirdiği 254,2 milyar dolarlık ihracatın yüzde 40'ı AB pazarına yönelik satışlardan oluşuyor. Dolayısıyla AB pazarında elde ettiğimiz kazanımları korumak ve geliştirmek için yeşil dönüşüm konusunda doğru ve zamanında adım atmamız gerekiyor. Bu kapsamda su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren üyelerimizin de farkındalığını artıran eğitimlerimizi sürdüreceğiz.”
ASHİB Kümelenmesi URGE Projesi, katılımcı firmaların ihtiyaç analizleri, yurtdışı faaliyetleri, alım heyetleri, fuar ziyaretleri etaplarıyla devam edecek.


İlgili Fotoğraflar