Akdenizli Mobilyacılardan ABD Çıkarması

AKDENİZLİ MOBİLYACILARDAN ABD ÇIKARMASI

Dünyanın en prestijli mobilya fuarlarının başında gelen ABD High Point Market Week Fuarı'na Türk mobilyacılar, Akdeniz'den çıkarma yaptı. Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği'nin (AKAMİB) düzenlediği Ur-Ge projeleri kapsamında ABD High Point'e 21-25 Ekim 2022 tarihleri arasında fuar ziyaretinde bulunan firmalar, ABD pazarına güçlü bir adım atmış oldu. Hatay Mobilya ve Aksesuarları URGE -projesinden 7, Adana Mobilya URGE projesinden 9 firmanın katıldığı heyette firma temsilcileri sektörlerindeki en trend mobilya tasarımlarını görme imkanı buldu. KOBİ'lerin ihracatını arttırmak ve mobilya sektörünün en büyük pazarı olan ABD'de kalıcı olarak yer edinmek isteyen AKAMİB, önümüzdeki dönem Ur-Ge faaliyetlerini artırmaya devam edecek.

ABD'ye yapılan ihracat artıyor

ABD pazarının mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü için stratejik bir pazar olduğuna vurgu yapan AKAMİB Başkanı R. Onur Kılıçer, sektör olarak ABD'ye yaptıkları ihracatın düzenli bir artış ivmesi yakaladığını belirtti. Eylül ayında ABD'ye yüzde 11,1 artışla 27,6 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiğini kaydeden Kılıçer, “İlk 9 aylık verilere baktığımızda ise yüzde 23,4'lük artışla 262,2 milyon dolarlık ihracat yaptık. Yılı 350 milyon dolarlık bir ihracat rakamıyla tamamlayacağımızı öngörüyoruz” dedi.

“Ur-Ge projeleri ile ihracatta güçleniyoruz”

Sektörün ABD pazarında hedeflerinin çok büyük olduğunun altını çizen Kılıçer, şu bilgileri verdi: “ABD, dünyanın en büyük ithalatçısı. Buradan aldığımız payı çok daha yukarılara taşımamız lazım. Yıllık 1 milyar dolar ihracat yapabilecek potansiyelimiz var. Bunu sağlamak için firmalarımızın bu pazarın ihtiyacına göre üretim yapması, markalaşması, burada sürdürülebilir olması gerek. Biz de AKAMİB olarak bunu sağlamaya gayret ediyoruz. Ur-Ge projelerine bu nedenle ayrı bir önem veriyoruz. Ur-Ge projeleri ile ihracatta daha fazla güçleniyoruz. Ağırlıklı olarak KOBİ'lerden oluşan Akdeniz'deki üreticilerin güçlü ihracatçılar olmasını, yeni pazarlara giriş yapmasını ve markalaşarak ihracatta sürdürülebilirliği sağlamasını hedefliyoruz.”