AHKİB'den Yüzde 30 Artış ile 231 Milyon Dolarlık İhracat
AHKİB'DEN YÜZDE 30 ARTIŞ İLE 231 MİLYON DOLARLIK İHRACAT
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, 2025 yılının ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %30 artışla 231 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. En fazla ihracatı bayan dış giyim ürünlerinde yaptıklarını belirten Tekin, Hollanda, Almanya ve İspanya'nın başlıca pazarlar olduğunu ifade etti. Tekstil ve hazır giyim sektörünün emek yoğun yapısına dikkat çeken Başkan Gürkan Tekin, Avrupa'daki kazanımlarını korumak için olağanüstü gayret gösterdiklerini söyledi. Gürkan Tekin, “Kur seviyesinin ihracatı önemli oranda sekteye uğrattığı bir dönemden geçiyoruz. Türkiye genelinde sektör ihracatının yüzde 7 oranında azaldığı bu dönemde Birlik olarak ihracatımızı yüzde 30 artırmış bulunuyoruz. Bu başarı üyelerimizin olağanüstü çaba ve gayretlerinin sonucudur. Üyelerimiz bir yandan mevcut pazarlardaki kazanımlarını korurken Kosova, Kırgızistan, Kazakistan ve Ürdün gibi pazarlarda önemli başarılara imza attılar.” dedi.
“En fazla bayan ve bay dış giyim ürünleri ihraç ettik”
İhracat artışında yeni pazarların önemli kazanımlar sağladığına dikkat çeken Başkan Tekin, bu pazarlarda yakaladıkları ihracat artışının devamını sağlayarak kalıcı olabilmek için özel lojistik altyapı yatırımlarının güçlendirilmesi, etkin tanıtım mekanizmalarının kurulması ve yerel aktörlerle stratejik iş birliklerinin geliştirilmesi için destek ve teşviklerin artırılması gerektiğini dile getirdi. Yılın ilk yarısında 25 bin 668 ton ürünü küresel piyasalarda değere dönüştüren AHKİB'in sektör ihracatının temelde üç ürün grubunda kümelendiğini açıklayan Başkan Tekin, “Ocak-haziran döneminde bayan dış giyim ürün grubu toplam ihracatımızın yüzde 48'ini oluşturdu. Bir önceki yılın aynı dönemine göre bu ürün grubunda ihracatımız yüzde 26 artış ile 111 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. En fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz ikinci ürün grubumuz olan bay dış giyim ürünlerinin payı ise yüzde 22 oldu. Bu ürün grubunda yüzde 32'lik bir artışa imza atarak 52 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Diğer hazır eşya ürün grubunun toplam ihracatımızdaki payı yüzde 8 olurken, bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracatımız yüzde 5 azalarak 18,2 milyon dolar olarak gerçekleşti.” diye konuştu.
Avrupa pazarına Balkanlar, Orta Asya ve Orta Doğu'yu ekledik
Başkan Gürkan Tekin, AHKİB'in yılın ilk yarısında ihracat ana pazarlarının Hollanda, Almanya ve İspanya olduğunu, bunun yanı sıra Kosova, Kazakistan, Polonya, Kırgızistan, Ürdün pazarlarında anlamlı artışlara imza attıklarını bildirdi.
AHBİB Başkanı Gürkan Tekin şunları kaydetti: “Yılın ilk yarısında en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz Hollanda'ya ihracatımız bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 azalarak 76 milyon dolar oldu. İkinci sırada yer alan Almanya'ya ihracatımız yüzde 27 artarak 22,3 milyon dolar olarak gerçekleşti. Üçüncü sırada yer alan İspanya'ya ihracatımızda ise ciddi kayıp yaşadık. Yüzde 20 azalışla 14 milyon dolarlık ihracata imza attık. Bu kaybımızın ana nedeni içeride artan maliyetlere karşın kur seviyesinden dolayı rekabetçi fiyatlar veremememizdir. Birlik olarak tüm bu olumsuzluklara rağmen yeni pazarlara yönelik yürüttüğümüz çalışmaların olumlu sonuçlarını almaya başladığımızı görüyoruz. Kosova'ya bir önceki yılın aynı dönemine göre 200 kat artış ile 13,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kazakistan'a yaklaşık yüzde 200 artış ile 12,4 milyon dolar, Polonya'ya yüzde 76 artış ile 11,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Kırgızistan pazarında 27 kat artış ile 11,5 milyon dolarlık ve Ürdün'de 11 kat artış ile 5,5 milyon dolarlık ihracat rakamlarına ulaştık. Bu rakamlar üyelerimizin geleneksel pazarlarımızdaki kayıpları karşılayabilmek için yeni pazarlara açılarak fırsatları en iyi şekilde değerlendirdiklerini göstermesi bakımından oldukça önemlidir. Her birine ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum.” ifadelerini kullandı.