Akdeniz Bölgesi 2018 Yılı Şubat Ayı Hazır Giyim İhracatı 27,2 Milyon Dolar Oldu

AKDENİZ BÖLGESİ 2018 YILI ŞUBAT AYI

HAZIR GİYİM İHRACATI 27,2 MİLYON DOLAR OLDU

 

2018 yılı Şubat ayı sektörel bazda ihracat rakamlarına göre; Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, 2017 yılının eş değer dönemine kıyasla, %9,9 oranında bir artış kaydederek 1,4 milyar dolar olarak gerçekleşti. Sektörün Şubat ayı Türkiye toplam ihracatındaki payı ise %10,9 oldu.   2018 yılının ilk ayında Türkiye'den en fazla hazır giyim ve konfeksiyon ihraç edilen ülkeler Almanya, İspanya ve Birleşik Krallık olarak sıralandı. Türkiye geneli ihracat artışı ise %14,8 olarak gerçekleşti ve 2018 yılındaki ihracat artışı devam etti.

 

2018 yılı Şubat ayı sektörel bazda ihracat rakamlarını değerlendiren Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayri Uğur, 27,4 milyon dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı gerçekleştirildiğini ve bir önceki yılın eş değer dönemine kıyasla sektör ihracatında miktar bazında %7 artış görüldüğünü ve ülke geneli hazır giyim ve konfeksiyon ihracatındaki payının %1,9 olduğunu belirtti.

 

Uğur, Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2018 yılı Şubat ayında değer bazında ihracatı ürün gruplarına göre incelendiğinde; bayan dış giyimin %48 pay ile ilk sırada, bay dış giyimin %20 ile ikinci sırada, diğer hazır eşyanın ise %15 ile ise üçüncü sırada yer aldığını ifade ederek, “2017 yılı Şubat ayı ile kıyaslandığında, ilk 10 sırada yer alan ürün gruplarından diğer ev tekstili, suni-sentetik spor ve yüzme kıyafetleri ve yünlü ev tekstili ihracatında önemli oranda artış kaydedildi” şeklinde bilgi verdi.

 

- İspanya'ya Hazır Giyim ve Konfeksiyon

ihracatında %130'luk değer artışı yaşandı

 

 

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin 2018 yılı Şubat ayında değer bazında ihracatını ülkelere göre de değerlendiren Uğur, “İspanya %38 pazar payı ile ilk sırada, Almanya %13 ile ikinci sırada ve Suudi Arabistan ise %11 ile üçüncü sırada yer aldı. 2017 yılı aynı döneme kıyasla, İspanya'ya ihracatta %130'luk değer artışı yaşandı. Bunu da özellikle İspanya'nın Avrupa'nın ihtiyacı olan hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri tedarikinde oldukça hızlı ve kaliteli ürünler sunmasına bağlıyoruz. Diğer pazarlarda da aynı artışın yakalanması gerekiyor” dedi.

 

Uğur ayrıca Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nden 2018 yılı Şubat ayında gerçekleşen ihracatın %70'ten fazlasının Avrupa Birliği pazarına gerçekleşmesinin yanında, Tacikistan, Libya ve Kanada'ya da oldukça önemli değer artışı yaşandığını sözlerine ekledi.