Uygulamalı Dış Ticaret Bilgisi Araştırma Ve Uluslararası Pazarlama Eğitimi (Antakya)

8 - 9 Kasım 2019 / ANTAKYA

Akdeniz İhracatçı Birlikleri tarafından “UYGULAMALI DIŞ TİCARET BİLGİSİ ARAŞTIRMA VE ULUSLARARASI PAZARLAMA (İSTİHBARAT) EĞİTİMİ” düzenlenecektir.

8 - 9 Kasım 2019 tarihlerinde, AKİB Antakya İrtibat Bürosu Toplantı Salonu'nda 2 gün sürecek olan eğitim, İstanbul Okan Üniversitesi Öğretim Üyelerinden Dr. Zeynep İYİLER tarafından gerçekleştirilecektir.

Eğitimde, katılımcıların farklı ticari istihbarat sistemleri ile tanışmaları ve internet üzerinde çok farklı kaynaklardan gerçek müşteri bulma tekniklerini öğrenme ve uygulamaları amaçlamaktadır.

Katılımcı sayısı 20 kişi ile sınırlı olan eğitim programına katılım ücreti 250,00 TL'dir. Detayların ekte sunulduğu eğitime katılmak isteyenlerin, Başvuru Formu linkinden kaydolmaları gerekmektedir. Ayrıca katılım ücreti olan 250,00 TL'nin aşağıda bilgileri verilen IBAN numarasına, açıklamasında "İSTİHBARAT EĞİTİM ÜCRETİ” ve “KATILIMCI ADI” belirtilerek yatırılması gerekmektedir. Başvuru için son tarih 4 Kasım 2019 Pazartesi günüdür.

Başvuru için lütfen tıklayın

YER: AKİB Antakya İrtibat Bürosu Toplantı Salonu

(İskenderun Yolu Üzeri Büyük Dalyan Mevkii 11. Km SS Yapı Koop. Uluslararası Nak. Sitesi D. Blok No.4 Antakya/HATAY)

KATILIM KOŞULLARI

  1. Program 20 kişi ile sınırlıdır. Kayıt için son başvuru tarihi 4 Kasım 2019 Pazartesi günüdür ancak 20 kişilik kontenjan dolduğunda kayıtlar kapanacaktır.
  2. Eğitime katılacak kişilerin orta düzeyde İngilizce ve MS Excel bilgisi olması ve katılımcıların eğitime kişisel bilgisayarları ile gelmeleri büyük önem arz etmektedir.
  3. Eğitim katkı payı 250,00 TL'dir. Eğitim ücretinin Akdeniz İhracatçı Birlikleri Vakıfbank Mersin Şubesi (052) IBAN NO: TR53 0001 5001 5800 7285 4389 04 hesabına ya da AKİB Veznelerine “EĞİTİM ÜCRETİ” ve firma / katılımcı adı belirtilerek yatırılması gerekmektedir.

EĞİTİM PROGRAMI

   8 KASIM

09.30-09.45

Açılış ve tanışma

09.45 - 11.00

İhracat Stratejisine Rekabet Avantajı Bakışı ile Yaklaşım

Stratejiyi Yürütmede Bilginin Rolü

Mega Trendler ve Trendlerin Takibi

11.00 – 11.15

Ara

11.15 – 12.30

İnternette Arama Yapmada Kullanılabilecek Yöntemler

İş Amaçlı Bilgi Araştırma Yöntemleri

  • Masa Başı
  •  
  • Ücretli Kaynak Kullanımı

12.30 – 13.30

Öğle Arası

13.30 – 14.30

İhracatta Firmaların Hedef Pazar Seçme Gerekliliği

Pazarı izleme amaçlı “Dış Ticaret Bilgi Sistemi” kurmanın aşamaları Hedef Pazar Seçme Metodolojisi

  • Değerlendirme Kriterleri

14.30 – 14.45

Ara

14.45 – 16.00

Hedef Pazar Seçme Metodolojisi

  • Kriterlerin Pazar, Ürün ve Ölçek bazında Küresel Düzeyde Yeniden Ayarlanması

16.00 – 16.15

Ara

16.15 - 17.30

Pazar Seçmede Kullanılacak Veri Kaynakları

  • ITC Pazar Analiz Araçları
  • AB Pazar Analiz Araçları
  •  

   9 KASIM

09.30- 11.00

Sektörel Ücretli ve Ücretsiz Veri Kaynaklarının Araştırılması

11.00 – 11.15

Ara

11.15 – 12.30

Potansiyel Müşteri Adresleri Bulma Yöntemleri

  • Yurt İçi ve Yurt Dışı Ayrımı
  • Genel ve Sektörel İş Rehberleri
  • Ticaret ve Sanayi Odaları
  • İş Odaklı Sosyal Ağlar (Linkedin, Twitter, vd.)
  • İhale web siteleri

12.30 – 13.30

Öğle Arası

13.30 – 14.30

Ücretli Veri Kaynakları

  • Pazar Araştırma Kaynakları
  • Konşimento Web Siteleri

14.30 – 14.45

Ara

14.45 – 16.00

Müşteri Segmentasyonu ve Hedefleme

Rakip Analizinde Bakılması Gereken Başlıklar

16.00 – 16.15

Ara

16.15 - 17.30

Pazara Giriş Stratejisi ve Taktiklerin Seçimi

Pazar ve Müşteri Bilgisi Bulmada Kullanılabilecek Devlet Destekleri