English

FRUIT LOGISTICA 2017 ULUSLAR ARASI MEYVE, SEBZE TİCARET FUARI

FRUIT LOGISTICA 2017

ULUSLAR ARASI MEYVE, SEBZE TİCARET FUARI

8-10 ŞUBAT 2017

BERLİN - ALMANYA

Almanya'nın başkenti Berlin'de 8-10 Şubat 2017 tarihleri arasında düzenlenen FRUIT LOGISTICA 2017- Uluslararası Meyve, Sebze Ticaret Fuarı'na Türkiye'nin milli katılım organizasyonu 14. kez AKDENİZ YAŞ MEYVE SEBZE İHRACATÇILARI BİRLİĞİ tarafından gerçekleştirilmektedir. Akdeniz İhracatçı Birlikleri yaş meyve, sebze sektörünün lideri olarak Türkiye'de koordinatörlük ve sekretarya hizmetlerini yürütmekte; sektörün daha da gelişmesi için çalışmalarını sürdürmektedir. Yaş meyve sebze sektöründeki üretim olanakları, dünyanın birçok ülkesinden talep bulan kaliteli ürünleri ve uluslararası alandaki rekabetçi yapısıyla bu sektörün başta gelen ülkelerinden biri olan Türkiye 48 Milyon tonluk meyve-sebze üretimiyle yaş meyve-sebze sektörü üretiminin daha fazlasını ihracata yönlendirmek, kendisine yeni fırsatlar yaratabilmek için FRUIT LOGISTICA gibi sektörün kalbinin attığı fuarda Milli Düzeyde yer almaktadır.

Toplam 106.000 m2 kapalı alanda gerçekleştirilen sektöründe Avrupa'nın en büyük, dünyanın ise sayılı yaş meyve sebze fuarlarından olan ve 130 ülkeden 70.000 ziyaretçisi bulunan FRUIT LOGISTICA fuarında ülkemiz bu yıl toplam 1.052m²'lik alanda taze meyve, sebze, narenciye, organik meyve-sebze ve paketleme sektöründen 31 firma ile temsil edilmektedir. Bireysel katılımcılar ile birlikte toplam 40 Türk firması fuara katılmaktadır.

Ziyaretçilerin çoğu yeni iş bağlantıları gerçekleştirmek, yeni tedarikçiler bulmak, yeni ürünleri görmek ve piyasaya ilişkin bilgi toplamak amacıyla fuara ziyaret gerçekleştirmektedir. Ziyaretçiler genel olarak meyve sebze üreticileri, ithalat-ihracat firma temsilcileri, toptan ve perakende satış sektöründen temsilciler oluşturmaktadır.

Yaklaşık 106.000 m² kapalı alanda gerçekleştirilen fuarda; yaş meyve sebze, kuru meyveler, kabuklu meyveler, baharatlar, organik ürünler, taze kesilmiş hazır meyveler, bitkiler, çiçekler, paketleme-etiketleme makineleri, paketleme malzemeleri, dondurulmuş meyve-sebze ve baharatlar, tohum ve fidanlar, kalite kontrol sistemleri, soğutma-ürün izleme sistemleri, meyve sebze işleme-yıkama sistemleri, vb. sergilenmektedir.

Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı, Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı Ali Kavak, yaş meyve sebze sektörü için önem taşıyan fuara Türkiye yaş meyve sebze sektörünün tanıtımına ilişkin faaliyetler gerçekleştirmek üzere sektörü temsilen katılmaktadır.

Fruit Logistica Fuarı, Almanya'nın Türkiye için önemli bir pazar olmasının yanı sıra dünyanın birçok yerinden yaş meyve ve sebze sektörünü temsilen gelen katılımcı ve ziyaretçileriyle iş ilişkileri kurma olanaklarının sağlanabileceği ve sektörle ilgili son eğilimlerin yerinde takip edilebileceği önemli bir organizasyondur. Diğer taraftan Fuar, küresel yaş meyve sebze ticaretinde önemli yeri olan Türkiye'nin değişen ve artan tüketici taleplerine cevap verebilmesi ve kendisini tanıtabilmesi için iyi bir fırsattır.

Türkiye 2016 yılında 3,5 milyon ton yaş meyve sebze ihracatı gerçekleştirmiştir. Toplam yaş meyve sebze ihracatımızdan elde edilen gelir ise 1,9 Milyar $'dur. Sektör içerisinde narenciye ihracatı 1,6 Milyon ton, yaş meyve ihracatı 811.000 ton ve yaş sebze ihracatı 1 Milyon ton olarak gerçekleşmiştir. Bu ürün gruplarından elde ettiğimiz döviz ise sırasıyla narenciyede 880 Milyon dolar, yaş meyvede 601 Milyon dolar ve yaş sebzede 463 Milyon dolar olarak gerçekleşmiştir.

Türkiye'nin en çok yaş meyve sebze ürünü ihraç ettiği ülke Rusya Federasyonu'dur. Bu Pazar 331 Milyon $ ile Türkiye yaş meyve sebze ihracatının %17'sini oluşturmaktadır. Irak 293 Milyon $ ile %15 pazar payına sahip ikinci önemli ihraç pazarımızdır. Almanya 201 milyon $ ile %10 Pazar payı ile üçüncü önemli ihraç pazarıdır. Ukrayna, Suudi Arabistan ve Beyaz Rusya ise diğer önemli ihraç pazarlarıdır.

İlgili Resimler